Шымкент қаласының әкімі Мұрат ӘЙТЕНОВТЫҢ ұсынысы бойынша Шымкенттің жаңа келбетін жасау үшін шетелдік тәжірибе де қолданылды, Киев, Минск, Санкт-Петербордың үздік бас жоспарлаушылары арнайы шақырылды. Бұл дегеніміз — Шымкент қаласының құрылысымен жоғары кәсіби мамандар айналысады.
Жаңа Бас жоспардың негізін қалаушы қағидаттардың бірі — полиорталық. Бұл қаланың бірыңғай «орталығы» ұғымы жойылатынын білдіреді.
«Шымкенттің бес ауданының әрқайсысының өз парктері, мектептері, балабақшалары, емханалары, ауруханалары, спорт орындары, дүкендері, әлеуметтік мәдени – тұрмыстық нысандары, демалыс аймағы бар өз орталығы болады, — деп түсіндіреді Шымкент қаласының сәулет, қала құрылысы және жер қатынастары басқармасының басшысы Ержан Нұразханов.
— Аудан тұрғындары үшін барлығы қадамдық қолжетімділікте болуы тиіс. Тағы бір маңызды қағида — аймақтық. Көрмеде қала тұрғындары тұрғын үй массивтері, өнеркәсіптік аймақ, жоғары оқу орындары және т.б. қайда шоғырланатынын көрді.
Қаланың қаңқасы-жолдар. Жаңа Бас жоспарға сәйкес, үш жол сақинасы қарастырылған. Сыртқы сақина әлдеқайда азаяды-бұл экономикалық тұрғыдан тиімді болады.
Дәстүрліден басқа, балама қалалық көлік пайда болады. Біз жеңіл рельсті көлік туралы айтып отырмыз-әлемнің көптеген елдерінде жақсы орнатылған жоғары жылдамдықты заманауи электр трамвайлары. Бұл біздің дизайнерлер тапқан өте үнемді шешім. LRT екінші жолдарға арналған.
Көліктің тағы бір баламасы-BRT (Bus rapid transit. – Шамамен.)- жүрдек автобус бағыттары. Бұл жобаның мәні-қоғамдық автобустар үшін жолдарда арнайы жолақтар бөлінеді.
Солтүстіктен оңтүстікке, шығыстан батысқа қарай қала арқылы өтетін жолдар созылады. Жолаушылар қоғамдық көліктің баяу жылдамдығынан зардап шегуді тоқтатады».
Шымкент қаласының бас сәулетшісінің айтуынша, аймақтарға бөлу экологияға оң әсерін тигізеді. Ескі генпланттарда өнеркәсіптік аймақ шығыс жағында орналасқан, одан жел раушаны бойымен орталыққа басым жел соғады. Әрине, дайын инфрақұрылымы бар ескі өндірістік аймақты толығымен бұзу мүмкін емес. Онда жеңіл өнеркәсіп кәсіпорындары, IT — және нанотехнологиялар, құрастыру цехтары, яғни экологиялық зиянсыз өндірістер болады деп болжануда. Ал ірі өнеркәсіптік кәсіпорындар негізінен батыс бөлігіндегі жаңа индустриялық аймақта шоғырланатын болады.